Søvn

Når jeres barn starter i vores vuggestue, har barnet sin egen søvn-rytme, og det informerer I os bare om, så vi kan understøtte dette.
Vi har en "personlig" barnevogn eller krybbe til hvert barn, og vi har også dyner og betræk til dem, som vi vasker mindst hver 14, dag.
Børnene sover i vores krybberum, som er et indendørs rum, men med stor udluftning, og altid en kølig temperatur hele året.
Der kan være børn i børnehaven som også skal sove. De har en rullende lille seng samt en sovepose. De sover sammen på en stue, og er overvåget af en medarbejder.
Barnet må gerne have sovedyr eller nusse-tæppe med, eller andet som giver jeres barn en tryghed fra hjemmet.
Vi er løbende i kontakt med jer om jeres barns søvn, og det er altid en god ide at fortælle os hvis jeres barn har sovet dårligt en nat e.lign.