Opstart og overgange

Når et nyt barn starter i Midtbyens Børnehus, vil vi gøre alt for at det bliver en god og tryg start for dit barn og for jer som forældre. På den første dag i institutionen sætter vi derfor god tid af til jer, så vi kan få viden om jeres barn, og så I kan få viden om os. Det er også på første dag, at vi aftaler hvordan opstarts-forløbet er bedst for jer. For os er det meget vigtigt at I er helt trygge ved at gå fra jeres barn, så derfor er det meget individuelt hvor lang tid dette tager.

Når jeres barn er fyldt tre år, skal barnet i børnehave. Hvis jeres barn har gået i Midtbyens vuggestue, har det som regel været på besøg flere gange i børnehaven sammen med en pædagog fra vuggestuen. Det betyder at rammerne i børnehaven ikke er så fremmede for barnet.
I børnehaven har vi opstart af jeres barn på samme måde som i vuggestuen.

Når dit barn nærmer sig skolealderen, begynder vi at samarbejde mere med vores distriktsskole. Vi besøger dem på legepladsen, og vi besøger dem inde på skolen. Børnene bliver fortrolige med deres skole.